Czym są samochodowe marki premium?

Co tak naprawdę odróżnia modele premium od samochodów zwykłych marek? Co sprawia, że możemy w ten sposób mówić o danym aucie? Jakie cechy idą w parze z taką etykietą? Jaki jest przepis na auto premium?

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to oczywiście ogólny, atrakcyjny wygląd. Staranny design i materiały wykończeniowe z górnej półki to cecha wyróżniająca modele premium już na stracie. Kolejna kwestią jest komfort podróżowania - wyciszenie kabiny, wygodne fotele, odpowiednia amortyzacja i bardzo dobre prowadzenie się samochodu. Następna sprawa to jakość i precyzja wykonania oraz wytrzymałość. No i nie można oczywiście zapomnieć o bardzo dobrych osiągach.

Trendy na rynku marek premium

W ostatnich latach zauważalnym trendem był rosnący udział samochodów marek premium zarówno w liczbie pojazdów świeżo zarejestrowanych, jak i ogólnie poruszających się po polskich drogach. Przez pierwsze dziewięć miesięcy zakupiono prawie 70 tysięcy takich samochodów, co stanowi duży, prawie 30% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (niespełna 53 tysiąca zarejestrowanych samochodów). Co warto zauważyć, wyniki te są lepsze nawet od ostatniego roku przed pandemią, kiedy to sprzedano w sumie 56 tysięcy aut w ciągu wszystkich czterech kwartałów.

Sumaryczny udział samochodów premium w Polsce wynosi blisko 20%. Trzy pierwsze miejsca zajmują marki pochodzące z Niemiec:

1. BMW 18 372 szt.

2. Audi 15 222 szt.

3. Mercedes 14 918 szt.

4. Volvo 8952 szt.

5. Lexus 4966 szt.

6. Mini 1950 szt.

7. Land Rover 1365 szt.

8. Porsche 1267 szt.

9. Tesla 622 szt.

10. Jaguar 372 szt.

O pierwsze miejsce na liście najchętniej kupowanych modeli zaciekle rywalizują Volvo XC60 i BMW serii 3 z minimalną przewagą na rzecz tego pierwszego. Mimo to BMW można uznać za zwycięzcę całego rankingu, ponieważ aż pięć z dziesięciu najpopularniejszych modeli samochodów premium kupowanych w Polsce to produkty tej marki:

1. Volvo XC60 (3385 szt.)

2. BMW serii 3 (3378 szt.)

3. Audi Q5 (3059 szt.)

4. Volvo XC40 (2469 szt.)

5. Audi Q3 (2414 szt.)

6. BMW X3 (2287 szt.)

7. BMW X5 (2067 szt.)

8. Audi A6 (1998 szt.)

9. BMW serii 1 (1972 szt.)

10. BMW serii 5 (1815 szt.)

Bawarski koncern może zatem cieszyć się z popularności, jaką udało mu się uzyskać w naszym kraju i zaufania jakim obdarzają jego produkty polscy klienci premium.

BMW używane Warszawa

Zakup samochodu premium nie musi być tak wielkim wydatkiem, jak może się to zdawać. Na korzystne oferty sprzedaży używanych samochodów premium marki BMW mogą liczyć klienci MM Service Bielany. Nasz salon aut z drugiej ręki gwarantuje szeroki wybór osobom zainteresowanym zakupem najwyższej jakości pojazdu za umiarkowaną cenę. Aby poznać aktualną ofertę zapraszamy do odwiedzin w naszej siedzibie w Warszawie Bielanach lub do kontaktu z naszymi doradcami, którzy z przyjemnością przedstawią aktualny asortyment. Wsiądź za kierownicę jednego z naszych modeli i przekonaj się, czy samochody marki BMW to także Twój przepis na Radość z jazdy!