Historia motocykli marki BMW

Bawarska marka samochodów osobowych jest również szeroko znana z produkcji motocykli klasy premium. Bogata historia ich wytwarzania splatała się z historią geopolityczną Europy i obfitowała w ciekawe wydarzenia, o których warto wiedzieć, interesując się pojazdami tej marki.

Motocykle marki BMW - kalendarium

1913 - utworzenie fabryki Bayerische Motoren Werke tworzącej silniki lotnicze.

1919 - podpisanie Traktatu Wersalskiego, w wyniku którego Niemcy dostają zakaz produkcji samolotów, a BMW przenosi swój potencjał produkcyjny na motocykle.

1920 - opracowanie silnika Kurier - dwusuwowego, o pojemności 148 cm3.

1921 - opracowanie M2 B15 - pierwszego motocykla BMW typu “Boxer”, którego silnik oparty jest na wcześniejszej konstrukcji samolotu.

1923 - Max Fritz, legenda BMW, przygotowuje projekt motocykla R 32, który osiąga prędkość 60 mil na godzinę.

1929 - Paul Köppen wygrywa w klasie 500 cm3 podczas wyścigu Targa Florio na Sycylii. BMW utrzymuje tytuł zwycięzcy przez kolejne dwa lata. Ernst Henne używa motocykla „kompressor” o pojemności 750 cm3 z doładowaniem, aby ustanowić na zamkniętym odcinku autostrady nowy rekord prędkości na lądzie - ponad 134 mil na godzinę.

1936 - Otto Ley zwycięża Grand Prix Szwecji 500cc na innym „kompresorze”.

1939 - Georg Meier zwycięża na motocyklu BMW wyścig Isle of Man Senior TT. Wybucha II wojna światowa, przekierowując produkcję BMW ponownie na samoloty.

1948 - BMW powraca do produkcji motocykli R 24. Pierwszy z nich napędza silnik o pojemności 250 cm3, maksymalnej dopuszczalnej wówczas objętości.

1954 - Zespół Wilhelma Nolla i Fritza Krona wygrywa Mistrzostwa Świata side-car. Ich zwycięstwo rozpoczyna serię zwycięstw - BMW zdobędzie 19 z 21 kolejnych tytułów mistrzostw świata!

1956 - Walter Zeller zdobywa srebro w mistrzostwach świata 500 cm3.

1957 - Kryzys gospodarczy zmniejsza produkcję motocykli z 23,5 tysięcy do 5,5 tysiąca. Produkcja motocykli spada z 23 531 do zaledwie 5 429 w 1959 roku a powodem tego jest kryzys gospodarczy.

1967 - powstają wersje eksportowe modeli R60 i R69 przeznaczone na rynek amerykański.

1973 - BMW świętuje 50-lecie działalności, a 500-tysięczny motocykl BMW opuszcza linię produkcyjną.

1976 - Helmut Dähne zwycięża w wyścigu Isle of Man Production (1000 cm3) TT. Reg Pridmore pierwszy raz w historii zwycięża mistrzostwa AMA „Production Superbike” na tuningowanym przez Udo motocyklu Geitl R90S zgłoszonym przez Butler & Smith, importera BMW z USA.

1977 - Premiera R80/7 - ulubionego pojazdu sił policyjnych.

1981 - Hubert Auriol zwycięzcą trzeciej edycji wyścigu Paryż-Dakar na R80G / S.

1991 - Powstaje milionowy motocykl BMW - jest nim trzycylindrowy K75RT.

1995 - z produkcji wychodzi dwuzaworowy tradycyjny Boxer.

1997 - BMW przedstawia swój pierwszy model choppera / cruisera - R1200C.

1999 - Richard Sainct zwycięża w wyścigu Paryż-Dakar na wyścigowym jednocylindrowym modelu „Funduro”. Oficjalnie motocykl ten jest oznaczony jako F650RR.

2004 - BMW zaczyna rywalizować z liderami rynku motocyklowego wypuszczając modele R1200GS i K1200S.

2010 - S1000RR sportbike pozwala Ayrtonowi Badovini na zwycięstwo we wszystkich oprócz jednego zawodów 2010 FIM Superstock 1000 Cup.

2011 - BMW zapowiada serię K1600 - pierwszych motocykli sześciocylindrowych w historii BMW, które zapowiadane są jako maszyny na wymagające i odległe trasy.

MM Service Bielany - Twój dealer i serwis motocykli BMW w Warszawie

Maszyny ze stajni BMW to nasza pasja i sposób na życie. Z fascynacją zgłębiamy ich historię oraz aktualną wiedzę na ich temat, dzięki którym możemy poszczycić się najwyższym poziomem profesjonalizmu podczas świadczenia usług dealera i serwisu motorów na warszawskich Bielanach. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług, które obejmują serwis mechaniczny, naprawy elektryczne i elektroniczne, diagnostykę komputerową, serwis ogumienia, naprawy blacharsko-lakiernicze oraz detailing motocykli marki BMW. Z naszym serwisem motor BMW to czysta radość z jazdy!