+48221105815 | bmw@serwisbielany.pl | Pon - Piątek: 8:00 - 18:00 |
Marki BMW nie trzeba nikomu przedstawiać. Każdy o niej słyszał, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że każdy ma na jej temat wyrobioną opinię. Czy jednak wszystko, co o niej wiemy, jest prawdą?
Miano założycieli marki BMW przypisuje się dziś dwóm działającym niezależnie od siebie przemysłowcom lotniczym pracującym w Monachium na początku XX wieku.
Gustaw Otto był pionierem lotnictwa i synem wynalazcy silnika czterosuwowego o spalaniu wewnętrznym, Nicholasa Augusta Otto, którego wynalazki zmieniły lotnictwo z działalności rekreacyjnej w istotną gałąź przemysłu zbrojeniowego. Ten pasjonat lotnictwa założył szkółkę lotniczą i fabrykę. Na licencji francuskiego przedsiębiorstwa Farman wyprodukował szereg samolotów treningowych i zwiadowczych dla Bawarskiego wojska. To na terenach jego zakładów mieści się dziś fabryka i centrala BMW.
Karl Rapp prowadził działalność produkcyjną, dostarczając silników na potrzeby wojska. Konstruował je najpierw według autorskich projektów, później na licencji Austro-Daimlera. Za poradą Franza Josepha Poppa przyjął do pracy młodego konstruktora, Maxa Fritza, który wkrótce stworzył projekt silnika lotniczego BMW IIIa z innowacyjnym gaźnikiem. Jego konstrukcja pozwoliła na pobicie światowego rekordu wysokości. Ten wielki sukces był przełomem w działalności firmy, przyciągając powszechną uwagę.
Jeden z najbardziej rozpowszechnionych mitów na temat marki BMW dotyczy samego jej loga. Powszechnie uważa się, że okrąg z biało-niebieską szachownicą pochodzi od śmigła samolotu. Mimo że początki firmy wiązały się z produkcją lotniczych jednostek napędowych, to odejście założyciela i zmiana nazwy spółki spowodowały zmianę loga, w którym konika szachowego w środku czarnego okręgu zastąpiła biało-niebieska szachownica, nawiązująca do flagi Bawarii.
Na początku lat 20. XX wieku przeważające udziały w obu spółkach – tych związanych z Gustawem Otto i Karlem Rappem – zgromadził wpływowy inwestor włoskiego pochodzenia, Camillo Castiglioni. Dzięki jego zaangażowaniu doszło do połączenia potencjału obu przedsiębiorstw, co umożliwiło stworzenie silnego zaplecza technologicznego i organizacyjnego. Castiglioni powierzył kierownictwo nad nowo powstałą strukturą Franzowi Josephowi Poppowi – wizjonerowi i strategowi, który szybko udowodnił, że potrafi nie tylko rozwijać innowacje, ale i budować trwałe fundamenty dla marki o globalnych ambicjach.
Popp miał talent do otaczania się kompetentnymi ludźmi i rozumiał wartość nowoczesnego zarządzania. To właśnie jego decyzje pozwoliły na konsekwentny rozwój przedsiębiorstwa oraz rozpoczęcie produkcji motocykli i samochodów pod marką BMW. Nowe produkty szybko zdobyły uznanie, a firma zaczęła się dynamicznie rozwijać, nie tracąc przy tym ducha precyzji i inżynieryjnej pasji, które towarzyszyły jej od samego początku.
Współczesne BMW to nie tylko kontynuacja tej wieloletniej tradycji, ale również symbol nowoczesności i zaawansowanej technologii. Aby zachować niezawodność i osiągi tych wyjątkowych pojazdów, konieczna jest regularna i profesjonalna obsługa techniczna. Dlatego warto zaufać sprawdzonemu serwisowi BMW Warszawa, który zapewnia kompleksową opiekę nad samochodami marki – od diagnostyki po precyzyjne naprawy i konserwację. Tylko wyspecjalizowany zespół z odpowiednim zapleczem jest w stanie utrzymać BMW w perfekcyjnej formie przez lata użytkowania.
Oferujemy szybkie terminy, kompleksową obsługę i oryginalne części. Skontaktuj się z naszym doradcą i umów dogodny termin wizyty – bez zbędnych formalności.
Skontaktuj się Hala SerwisuCo tak naprawdę odróżnia modele premium od samochodów zwykłych marek? Co sprawia, że możemy w ten sposób mówić o danym aucie? Jakie cechy idą w parze z taką etykietą? Jaki jest przepis na auto premium?
Każdy pojazd, niezależnie od marki i modelu musi przechodzić coroczny przegląd techniczny. Kierowca może wtedy mieć pewność, że pojazd spełnia wszystkie wymagania dotyczące sprawności, a jego użytkowanie zapewnia bezpieczeństwo na drodze. Gdy klient kupuje nowy samochód, ma możliwość dokładnego przeglądu w ramach gwarancji. Co zatem powinieneś wiedzieć na temat serwisowania auta? Odpowiem na to pytanie w dalszej części artykułu.
Nieszczelna odma objawy potrafi zdradzić szybciej, niż zapali się kontrolka na desce rozdzielczej – wystarczy wsłuchać się w dźwięki silnika i obserwować, co wychodzi z rury wydechowej.