+48221105815 bmw@serwisbielany.pl Pon - Piątek: 8:00 - 18:00

Profesjonalny warsztat. Zadbaj o swoje BMW!

Naprawy blacharsko-lakiernicze Warszawa

Naprawy blacharsko-lakiernicze MMService BMW Warszawa jest miejscem, gdzie prowadzone są specjalistyczne działania naprawcze karoserii, podwozia oraz powłoki lakieru samochodu. W profesjonalnym serwisie BMW usuwamy wgniecenia, wykonujemy remonty i renowacje oraz lakierowanie.  Naprawa obejmuje zarówno usunięcie zniszczeń pokolizyjnych jak i renowacji pojazdów. Auta po wypadku lub stłuczce mogą mieć różne stopnie uszkodzeń. Zdarza się, że posiadają niewielkie wgniecenia bez odpryśnięcia czy pęknięcia lakieru, wtedy klasyczne metody naprawy mogą okazać się zbyt kosztowne i czasochłonne. Zamiast prostowania lub wymiany elementów lepiej będzie skorzystać z bezinwazyjnych metoda usuwania wgnieceń, które stosuje coraz więcej blacharzy-lakierników.

Rodzaje bezinwazyjnych napraw blacharskich:

technologia PDR

Szybkie pozbycie się uszkodzeń nie wymagających interwencji lakiernika umożliwia technologia PDR (Paintless Dent Repair). Stosuje się w niej specjalne narzędzia nazywane łyżkami lub heblami. Pozwalają one na wypchnięcie elementu przez naciskanie na jego powierzchnię od drugiej strony. Przy właściwym doborze siły wypychania sprężystość metalu umożliwia szybkie uzyskanie odpowiednio wyprofilowanej płaszczyzny. Niepotrzebne jest wtedy lakierowanie powszechnie stosowane w technikach klasycznych. Przy tego typu naprawach blacharsko-lakierniczych Warszawa niezbędny jest dostęp do uszkodzonego panelu przez otwory technologiczne, a czasem trzeba częściowo zdemontować niektóre elementy np. drzwi. Metody tej nie można zastosować mając profile zamknięte, a także wtedy, gdy wgniecenie jest tuż przy krawędzi.

metoda Glue Puller

Metoda Glue Puller określana jest także jako klejowa. Używa się w niej nieco innego oprzyrządowania niż w poprzedniej. Inny jest też mechanizm działania, ponieważ zamiast wypychania stosuje się wyciąganie. Do powierzchni wgniecenia przy użyciu specjalnego kleju mocuje się specjalny grzybek, który jest pociągany przez urządzenie opierające się o powierzchnię blachy przy zastosowaniu dźwigni. Ta metoda jest jednak wskazana tylko na oryginalnym i nieuszkodzonym lakierze.

Rodzaje napraw i konserwacji lakieru samochodowego:

W większości serwisów naprawy blacharsko-lakiernicze Warszawa, najczęściej wykonywane jest tradycyjne prostowanie, szpachlowanie, szlifowanie oraz nałożenie lakieru. Przy największych uszkodzeniach trzeba zastosować lakierowanie całych elementów, które zabezpiecza się przed korozją. Kolejną czynnością jest gruntowanie, po czym następuje nanoszenie lakieru bazowego oraz na końcu bezbarwnego. Jeżeli obszar uszkodzenia lakieru nie jest duży, a została wyprostowana, wtedy zmniejszając koszty stosuje się lakierowanie techniką spot. Polega ona na cieniowaniu, przy którym lakier nanosi się jedynie punktowo w miejsce naprawy, starannie dobierając grubość powłoki.

Lakierowanie w technice spot

Ta opcja jest wskazana, jeśli rysa sięga lakieru bazowego. Wtedy uzasadnione będzie zastosowanie techniki lakierowania punktowego. W tej metodzie lakier bezbarwny należy usunąć wraz z częścią lakieru bazowego w sąsiedztwie uszkodzenia, jednak trzeba to zrobić tak, by jego grubość zmniejszała się stopniowo w kierunku rysy. W następnej kolejności po zamaskowaniu sąsiadującego z miejscem naprawy lakieru nanosi się fragment nowej powłoki, jednocześnie ją cieniując. Lakierowanie SPOT to metoda miejscowego lakierowania, która pozwala na usunięcie jedynie drobnych uszkodzeń. Dzięki miejscowemu zastosowaniu lakieru usługa jest dużo tańsza niż inne metody. Nie potrzeba wtedy ingerować w pozostałe nieuszkodzone elementy karoserii. Nieuszkodzony lakier umożliwia zachowanie jak największej części lakieru oryginalnego. Nie jest przy tym konieczny demontaż elementów do naprawy, co znacząco skraca czas reperacji. Istotne w tej opcji jest ograniczenie lakierowania SPOT do obszaru niewiele większego od uszkodzenia i zrezygnowanie z naturalnego dążenia do napraw całych elementów. Technika ta ma na celu zredukowanie czasu i kosztów prac przygotowawczych oraz pozostawienie oryginalnych mocowań. Jej głównym założeniem jest także ograniczenie zmiany grubości lakieru. Do lakierowania SPOT używa się specjalnie przeznaczonych do tego narzędzi (np. pistolety, lakier szybkoschnący, rozcieńczalnik cieniujący itd.).

Polerowanie lakieru

Sposób działania, gdy mamy do czynienia z zarysowaniami lakieru jest zależny od ich głębokości. Jeśli występują one jedynie na lakierze bezbarwnym, najlepiej będzie spolerować powłokę i zebrać tą część, w której jest ubytek. Wykonuje się to używając pasty polerskiej oraz przeznaczonej do tego celu tarczy mocowanej do polerki. Konieczne jest jednak nie tylko właściwe dostosowanie rodzaju używanego preparatu, ale także kontrola prędkości obrotów i wywieranego nacisku, ponieważ w przeciwnym razie dojdzie do zdarcia zbyt dużej ilości lakieru bezbarwnego. Aby doprowadzić karoserię do stanu najbliższego ideałowi, usuwa się jedynie wierzchnią, zarysowaną i utlenioną warstwę lakieru. 

Narzędzia i środki chemiczne używane do polerowania:

- elektryczna obrotowa maszyna polerska 
- pady polerskie (podajniki lub nakładki, służące do bezpośredniego umieszczania past na karoserii auta, poszczególne typy padów różnią się od siebie twardością);
- środki chemiczne (pasty polerskie, służące do korekty lakieru oraz nabłyszczania).

Kolejnym etapem polerowania karoserii jest wygładzenie powierzchni, usunięcie przebarwień polerskich (hologramów) oraz nadanie całości lśniącego połysku. Na samym końcu, po wykonaniu wszystkich innych czynności następuje  zabezpieczenie lakieru. Aby zwiększyć trwałość powłoki, najlepsze jest stosowanie uzupełniających się preparatów. Wielu lakierników nakłada na wypolerowaną powierzchnię środek hydrofobowy o wydłużonej trwałości, po czym dodatkowo pokrywa całość specjalistycznym woskiem.

Na czym polegają usługi w Serwis BMW Warszawa?

W MM Serwis Bielany wykonywane są przeglądy, naprawy układów kierowniczych, hamulcowych, chłodniczych i wydechowych. Obywa się tam również diagnostyka, w ramach której usuwane są usterki w sprzęgłach, rozrządach oraz silnikach. Dodatkowo znajduje się tam serwis klimatyzacji samochodowe. Serwis BMW Warszawa zajmuje się również geometrią kół. 

Regularne naprawy mechaniczne – dlaczego to się opłaca?

Jako niezależny profesjonalny serwis BMW Warszawa zapewniamy profesjonalną naprawę samochodów tej marki. Do realizowanych przez nas napraw mechanicznych należą: naprawy silników, skrzyń biegów, zawieszenia, hamulców, układów wydechowych. Wykonujemy również naprawy pojazdów elektrycznych. Regularne przeglądy pozwalają uniknąć poważnych awarii, zachować stabilność jazdy oraz bezpieczeństwo na drodze. Podzespoły w każdym pojeździe zużywają się pod wpływem zjawisk fizycznych, do których dochodzi w czasie jazdy. Niektóre części narażone są na drgania i tarcia, dlatego mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym (np. pod wpływem czynników zewnętrznych). Metalowe podzespoły dodatkowo narażone na zjawisko korozję. Niewłaściwe działanie jednej części wpływa na pracę innych podzespołów, a uszkodzenia mogą przyspieszyć zużycie kolejnych części. Każde, nawet drobne zaniedbanie i nie wymienienie w porę jednej z części może doprowadzić do poważnej awarii silnika czy całego układu, której naprawa wiąże się z dużymi kosztami. Uszkodzone sprzęgło może mieć wpływ na zniszczenie całej skrzyni biegów, a przetarte gumowe osłony przegubów mogą doprowadzić do szybkiej awarii całych przegubów.

Z mechaniką ściśle powiązana jest elektronika samochodowa. Wiele najnowszych modeli marek niemieckich, w tym także BMW wykorzystuje zaawansowane komputery pokładowe i elektronikę zarządzającą poszczególnymi układami. Wobec tego naprawy mechaniczne należy połączyć z diagnostyką komputerową, która pozwala rozszyfrować kody błędów i je usunąć.

Geometria zawieszenia

Ważnym elementem każdego pojazdu jest geometria zawieszenia, o którą z należytą starannością dba MM Service BMW. Badanie geometrii kół 3D przeprowadza się na stanowisku o bardzo dużej dokładności poziomowania oraz mocowaniem tarcz pomiarowych do opony. Pozwala to uniknąć zarysowania obręczy kół. Serwis BMW Warszawa oferuje także możliwość sprawdzenia wymiarów podwozia. Sprawdzanie i naprawa geometrii zawieszenia oraz inne związane z bezpieczeństwem kół oraz podwozia przeprowadzane są kompleksowo i zgodnie z wytycznymi marki BMW. 

Na czym polega naprawa elektroniki i sterowników w BMW?

Samochody BMW w zależnieżności od wyposażenia mają od kilkunastu do kilkudziesięciu sterowników połączonych siecią CAN i sieciami światłowodowymi. Zaawansowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych umożliwia zlokalizowanie uszkodzenia zarówno w samych sterownikach jak i w sieciach transmisyjnych. Często sterowniki nie nadają się do naprawy. Usunięcie usterki może obejmować naprawę uszkodzonej wiązki, wtyczki lub nawet wymianę sterownika na nowy. Po wymianie sterownika trzeba go ponownie zaprogramować i zakodować. Sterowniki w BMW cechuje ograniczona fabrycznie ilość kodowań i programowań w związku z czym nie zawsze można je zakodować w kolejnym pojeździe. W MM Service BMW zatrudnieni fachowcy pomogą w doborze właściwego sterownika do pojazdu i weryfikacji używanych sterowników. Jako niezależny serwis BMW Warszawa zajmujemy się w naprawami z zakresu programowania i kodowania aut marki  BMW. 

Zalety korzystania z Serwis Bielany BMW Warszawa

Korzyści wynikające z wyboru MM Serwis Bielany:

- stosowanie wyłącznie certyfikowanych przez BMW technologii i rozwiązań

Naprawiamy samochody objęte gwarancją producenta. Niezależny serwis BMW Warszawa wykonuje najwyższej jakości diagnostykę z wykorzystaniem oryginalnego oprogramowania BMW. 

- kompleksowe naprawy blacharsko-lakiernicze Warszawa

MM Serwis Bielany oferuje pełny zakres napraw mechaniczno-elektronicznych oraz blacharsko-lakierniczych.

- duże zaplecze techniczne

Firma MM Serwis Bielany dysponuje pełnym zapleczem technicznym, które  umożliwia przeprowadzanie napraw zgodnie ze standardami BMW AG. W skład hali serwisu wchodzi 10 stanowisk naprawczych, pomieszczenie myjni, pomieszczenie do przechowywania kół oraz ścieżki diagnostycznej.

- wykwalifikowani eksperci 
Wśród pracowników serwisu znajdują się doświadczeni Technicy, Inżynierowie Politechniki Warszawskiej oraz certyfikowani Rzeczoznawcy samochodowi.